Hi hello..
today i just wanna talk about men. Hmm entahlah aku tk tahu kenapa kdg kdg aku jadi mcm susah sgt nk percaya lelaki.. mungkin sbb aku ada bnyak sgt bad experience dengan lelaki tk kisah lah keluarga sendiri ke, kwn baik ke, pakwe ke tunang ke.. semua kdg kdg buat alu rasa takut yg alu akan jadi mangsa..
siapa je rela dikhianati kan.. antara yg sakit kan bila aku pernah jumpa gambar perempuan lain dlm laptop ex aku :’( this one is fucking hurt.. hurt like hell. It hurts so much bcau it comes from someone whom i love and trust the most.. aku rasa kalau perempuan lain maybe dh tinggal and end je relationship tu kot.. tp tak tahu kenapa aku tk buat mcm tu. I even help to fetch him masa ktorg plan untuk discuss. Bodohkan aku..
another thing yg buat aku rasa taku sgt dgn instagram is because aku pernah bukak account ig ex aku, i found out that he searched lots of female’s account 😞 i felt betrayed.. time tu lah aku rasa mcm ya Allah remuk sgt hati aku.. overthinking yg hodoh ke aku ni.. buruk sgt ke aku ni.. sbbtu aku takut sgt nk ada ig. Even tngok feature ig pun aku taku. Aku takut aku akan sedih and patah hati sbbtu aku pilih untuk tak tngok and tak amik tahu..
i cant deny that bnyak benda yg jadi masa aku dgn ex aku buat aku takut smpai harini.. tambah lagi dgn cara dia tinggalkan aku.. its not that aku nk kenang balik kisah silam aku and salahkan semua org tapi entahlah.. semua benda tu buat aku jadi takut sgt..
And kesan dia.. aku jadi too defensive dengan tunang aku.. kdg kdg aku kesian jugak dgn tunang aku tapi aku takut.. aku taknak kena mcm tu lagi 😢😢 i know how cruel how bad a man kan be.. i just cant help myself.. aku tahu aku ego sgt dgn tunang aku. Bila ada je benda yg sakitkan hati aku, aku akn terus diam hilangkan diri.. sbb aku malas fikir aku malas nk sakit hati. Mmg aku totally ignore dia smpai dia merayu and pelik apa salah dia sbbtu benda tu kecik je..
mungkin cara aku hilangkan sakit hati kot.. tp entahlah.. berbeza sgt diri aku waktu dgn ex aku dgn diri aku masa dgn tunang aku. Dgn tunang aku ni aku ego, selfish, ignorant mungkin sbb aku tahu dia syg aku and takkan tinggalkan alu. Kalau masa dgn ex aku, aku selalu nangis, sedih, fragile, selalu mintak maaf sbb aku terlalu syg and takut kena tinggal..
end up dia tinggalkan jugak aku. Thats the fact yg alu perlu terima sampai skrg. Mmg dia merayu tapi the fact that dia mmg bebetul nk tinggalkan aku tu aku takkan lupa.. aku pun pernah mcm nk tinggalkan dia tp end up aku tklan buat. Konon mcm merajuk je.. tp dia mmg berani buat mcm tu maksudnya dia mmg tekad lah kan. Sbbtu aku pernah berterima kasih kt dia sbb dia buat keputusan yang aku takkan boleh buat.. aku harap dia bahagia dgn hidup dia.
Aku? Hmm aku pun berharap sgt aku boleh bahagia dgn tunang aku. Tapi kalaulah ditakdirkan aku takde jodoh dgn tunang aku, aku rasa aku akn hidup bahagia dgn keluarga aku and berbalti dekat keluarga aku.. keluarga ni lah manusia yg akan sentiasa ada dekat kita tk kiralah apa jadi pun dekat kita.. baik kita ke buruk kita ke.. dorg akan sentiasa ada dengan lita and aku bersyukur sgt sbb masih ada keluarga yg selalu ada and sokong aku..
Haih tiba tiba rasa sedih pulak rindu family..
for men out there, i hope you would never hurt your women.. love them and please never get tired of loving your women. Once women love you it would be so hard for them to stop doing that and they would stupid for that..
emmy, aku harap kau akan sentiasa kuat untuk diri kau emmy.. kuatkan emosi kau. Bila kau ada masalah carilah Allah.. Allah sentiasa ada dengan kau untuk bantu kau..
kuat emmy.
1 comment:
It's true. Men can be cruelest than animal sometimes. Your ex doesn't seem like a good guy. Im wishing u a speedy recovery from what you have been thru. Be nice with your fiance. Just remember that a goodguy doesn't come twice in your life. Create happy memories with him, enjoy every little moment you have with him. We'll never know the value of a moment until its become memory. It's true. Believe me. Dont ever again compare your fiance with your ex. Dont kill your own happiness by thinking that all the guy are same. But still you have to be more cautious with men. Learn from your past. Learn to give more and take less. Lower your expectation on someone. Do something without expect anything in return. Cheers up. You're still young. There is a long long journey waiting you up ahead. Trust me, one day you will look back and saying "what a beautiful blessed life i have." Just dont give up on anything okay. Trust the process. This might be my last i'm visiting you here and the last thing you'll hear from me. I will remove myself as author here. Stay strong my friend ❤️ our memory will be the best among the best for me. May allah bless you always. Adios
-Erol
Post a Comment