Baru baru ni aku dpt cerita yg ex aku burukkan aku dekat kawan kawan dia kata aku yg tinggalkan dia, aku yg merayu rayu dekat dia menangis semua. Aku terkejut buat deep inside aku mcm tk percaya pun benda tu sebab aku kenal perangai dia mcm mana.. srsly. Aku terkejut tk sangka tapi jauh dekat sudut hati aku, aku yakin yg tu bukan dia.
Nak dijadikan cerita tk lama lepastu dpt tahu dia kena fitnah. Si penyampai tu reka cerita.. aku bangga sebab tekaan aku tk salah tapi aku rasa mcm aduhh kenapa lah tekaan tu tk betul sbb aku tahu yg dia baik sebenarnya and kejahatan dia tu tk bagi aku sebab kukuh untuk aku benci dia.. i know him.
Bila org semua cakap dia jahat, dia bad boy aku rasa sedih sangat. Aku nak je cakap and jerit dia baik korang yg tak kenal dia mcm mana aku kenal dia.. dia pernah ckp dekat aku, dekat rumah dia sekeliling dia sosial.. dia tak ada kawan yg sama dengan tmpt belajar dia yg sama pemikiran dengan dia.. nak tak nak dia kena jugak bercampur. Benda tu yg buat dia nampak jahat sbb org sekeliling dia.. makin lama dia pun jadi terpengaruh.. aku kesian sgt dgn dia. Aku sedih bila org kutuk kutuk dia sebab aku kenal dia mcm mana.. aku tahu di baik tak mcm yg org semua cakap..
Pernah satu tahap bila semua org cakap benda buruk pasal dia, aku jadi sedih jadi keliru mana satu yg aku patut percaya. Apa yg aku kenal dia atau apa yg org ckp pasal dia. Entahlah, aku tahu dia baik sebab aku antara org yg rapat dengan dia yg dengar luahan dia yg tahu cerita and kehidupan dia. Org lain tak tahu.. org ckp dia berkawan dgn org jahat org sosial, aku kenal je kwan kawan dia tu semua sebab dia cerita je dekat aku semua kwan kawan dia. Kesian awak khai..
betul aku ada je jumpa gambar gambar dia yg menunjukkan dia sama mcm apa yg org semua cakap. Aku tak nafikan mmg aku sedih aku kecewa sangat sangat.. tapi itu pilihan dia. Mmg dia baik tapi penampilan dia tu yg sealu buatkan org salah faham dengan dia.. ataupun mungkin tu mmg penampilan dia yg sebenar.. aku je yg banyak halang dia.. aku buat semua untuk kebaikan dia..
khai, org tahu kita dh tak contact dh tk sama mcm dulu tapi org sentiasa doakan awak jumpa kebahagiaan awak, semoga Allah hadirkan seseorang dalam hidup awak org yang mampu jaga awak, mampu bimbing awak, mampu sedarkan awak, yg boleh tenangkan awak setenang-tenangnya.. jangan hilang arah khai, org tahu khai awak org baik, awak kerja kuat untuk family awak. Jangan bagi org lagi peluang untuk judge awak based on your appearance.. i know youre better than that..
Tu je kot. These days are so hard. I wish i could just delete you from my mind but i cant. I have moved on but it’s just my humanity that keeps making me hope the best for you..
fi amanillah to you too khairuddin…
No comments:
Post a Comment