Aku rasa hidup aku dikelilingi lelaki yang tak guna. Sampai aku benci and rasa aku boleh hidup sendiri. Sikit je benda pasal jantan tak guna tak kisahlah dari keluarga aku sendiri ke social media ke automatically aku rasa benci dgn semua lelaki yg tak guna. Termasuklah tunang aku. Mmg dia tkde kitan tp automatically aku aku teringat benda yg menyakitkan hati aku and aku alan benci dia sampai satu tahap aku rasa malas nk fikir pasal kahwin malas nk fikir pasal masa depan sebagai isteri seseorang sbb aku terlalu benci.
Kenapa eak. Sebab ibu selalu cerita buruk babah ke eak. Tapi aku sendiri nampak apa yg ibu cerita. Entahlah. Mungkin ketua keluarga aku kot punca semua ni. Dr kecik kebanyakkannya benda yg tak elok je yg aku nampak. Sampai aku rasa benci yg teramat sgt dgn lelaki tak guna. Lelaki, susah sgt ke nk jadi seorang yg setia. Seorang yg boleh layan pasangan dengan rasa hormat?
Ke aku ni terlalu nak kan kesempurnaan? Entahlah. Ex aku sebelum ni pun tak sempurna, tapi aku terima dia seadanya tanpa rasa ragu ragu sikit pun. Tapi lepas aku kena tinggal aku mula rasa rebel. Aku menolak semua benda. Aku terlalu sedih. Terlalu patah hati sampai aku rasa mcm tkde lelaki pun layak untuk aku. Mungkin sbb aku tak nak patah hati kot. Aku tak nak jadi perempuan dan isteri yg malang mcm ibu.
Aku kesian dgn ibu sbb babah layan ibu mcm org gaji, mcm perempuan murahan, mcm bukan seorang isteri. Aku taknak jadi mcm ibu aku tak nak jadi perempuan yang malang. Tak nak jadi yg asyik memendam rasa yang asyik menangis mcm dulu. Aku sedih sgt. Entahlah.
Sekarang ni aku ada dekat rumah. Aku lagi stress duduk rumah dengan sakit hati tngok perangai babah. Rimas dengan ibu asyik cerita perangai babah. Aku jadi rimas jadi serabut. Aku tahu ibu seladar nk meluah tapi alu rasa ibu terlalu fikir pasal semua benda tu. Aku jadi rasa nak marah. Tapi aku terpaksa sabar and diam je. Haih aku pun tk tahu. Aku ingt lagi masa pkp. Sumpah aku rasa serabut tg teramat sgt.
Dengan tunang aku pun aku jadi kurang ajar, ego, biadap sebab entahlah. Sbb aku tak nak org pijak aku. Aku tk nak org amik kesempatan dekat aku. Aku tahu hidup aku ni bukan pasal aku je. Tapi aku perlu utamakan diri aku kebahagiaan aku. Masalah aku skrg ni, even the slightest things boleh trigger aku punya marah, insecurities and terus aku boleh jadi ego and tolak org tu jauh jauh especially tunang aku. Entahlah aku pun tak tahu.
Aku benci adik aku sebab dia tinggalkan ex dia and bercinta dgn org lain. Aku mengaku aku benci apa yg dia buat tu. Mmg bukan jodoh dorg tapi aku faham mcm mana fuvk up nya rasa dia bila kita kena tinggal dengan org yg kita sayang. Sakit beb. Sakit sgt sgt. Kau diduk diam pun air mata kau boleh tiba tiba je mengalir. Betapa sakit and kecewanya rasa tu.
Aku harap sgt, Allah tenangkan hati aku untuk terus hadapi ujian dalam hidup aku. Dan jauhkan aku daripada semua perkara yg tak elok dan dugaan yg aku tk boleh hadapi.. mungkin ni balasan aku atas semua perbuatan tak elok aku dekat org selamani.. aku cuma berharap Allah akn kuatkan aku dgn tenangkan hati aku sampailah aku mati.. :’(
Lastly, aku tahu aku pun tk sempurna dan kesempurnaan tu tak wujud. Aku cuma berharap Allah bantu aku untuk tengok ketidaksempurnaan tu sebagai sesuatu yg indah dan sesuatu yg aku boleh terima..
Amin.. :’(
No comments:
Post a Comment