Aku rasa nk nangis aku rasa sedih, takut semua ada. Aku tunang dlm keadaan paksa rela. Bila dh tunang nak tak nak kena tentukan tarikh. Dorg ikat setahun. Tapi dlm masa setahun aku tk rasa aku mampu untuk kumpul duit 😢 i wanna have something for myself first tapi aku nk kena mula kumpul duit untuk kahwin. Kenapa susah sgt untuk aku beli and dpt apa yg aku nk dr dulu 😢 masa zaman belajar dpt duit jpa aku tolong bayar hutang ibu, skrg aku kerja pun aku tolong bayar lagi hutang ibu padahal duit tu tk guna untuk keperluan aku pun. Aku tolong bayar sbb aku muak dgr ibu cerita pasal hutang pasal org burukkan ibu 😢 babah langsung tk tolong, along adik pun langsung tk tolong padahal semua tu duit masa keperluan dorg 😢 bila aku kerja aku ingtkan aku mampu beli and buat apa yg aku nktanpa risau apa apa 😢 tapi skrg ni aku kena fikir semua benda 😢😢 sedihnya ya Allah 😢 kenapa semua benda mesti aku yg kena 😢 sedihnya 😢 kdg kdg alu rasa mcm aku hidup dalam keadaan yg terpaksa 😢 semua benda aku kena paksa 😢 sedihnya ya Allah 😢 dekat siapa lagi ya Allah aku nk meluah selain engkau. Aku ceritalah mcm mana cara pun dekat manusia delat sesiapa, dorg takkan faham sakit, sengsara yg aku rasa. Ibu asyik suruh aku fikir pasal kelengkapan kahwin. Mcm mana aku nk fikir nk buat kalau alu tak ada duit 😢😢😢😢ya Allah 😢 aku tngok org lain bila kahwin semua mak ayah tanggung 😢 tapi aku 😢 semua aku kena fikir sendiri 😢 sedihnya ya Allah 😢 ya Allah kalau betul lah farid tu tertulis mmg jodoh aku, kau mudahkanlah semua utusan. Tp kalau dia hadir cuma sebagai dugaan, kau jauhkan lah ktorg ya Allah 😢 tolong lah. Aku rasa terseksa dgn semua tekanan ni. Aku penat bila pasal duit duit duit. Aku penat sgt 😢
No comments:
Post a Comment