Friday, September 30, 2022

My pathetic life

 Sedih lah hidup mcm ni 😞 kdg kdg aku rasa mcm betul ke apa yg aku buat ni.. 

bercinta 4 tahun lepastu ditinggalkan. Not long after be friends with someone. But still im in despair. Tetap berkawan dgn dia. Yg lama dtg balik untuk fix everything. But i already with this someone whom im not really sure. Partially i would say. 

Once i knew he got married im ready to be seriously serious with him.. ready to move on and forget everything eventhough i know it’s hard. I go on with my life walaupun ada masa tiba tiba meltdown sgt sgt. But i just face it. 

Someone send me his wedding picture. So i decided to meet his mom and return all his leftover belongings. 

Suddenly dapat tahu di beluM kahwin, i was mindblowned. What the hell is this mess. Again he apoligised but j cant accept him because i already have this someone plus what he had done to me was so dissapointing, heartbreaking, and gave me so much trauma. 

I keep moving on slowly with this someone. 

He decided to come to my house for a proposal. Just between two families. Suddenly dapat tahu babah jemput 100 org 😞 at first i stick to my decision to just do the proposal thing. But after they discuss everything, they asked me to get engaged on the same day. I was so dissapointed. It’s not that i dont want him.. im just not ready and i have to consider everything including myself first. Diorang tak tahu apa yg aku rasa dekat sini..

I am still dealing with heartbroken moment.. not all the time but im still in the healing process. You know when that meltdown suddenly came you just cant handle it..

There’s nothing i can do but follow what everyone says which is getting engaged.. 

aku rasa tak rela sangat 😞 bukan sebab aku tak nak dia.. takk. Cuma aku belum bersedia to be tied to someone. I still want to be free, to enjoy my life.. lagipun aku jauh dekat sini, kalau apa apa jadi mcm mana.. nak hadap term putus tunang tu bukannya senang 😞 aku jauh dekat sini, dengan sorg sorg dekat sekolah, dekat rumah ni, dekat sini.. boleh dikatakan semuanya sorg sorg. Org tak faham 😢 org tak faham apa yg aku rasa.. semua fikir logik masing masing tanpa fikir pun pwrasaan aku. Semua fikir diri masing masing 😢 dorg tak rasa apa yg aku rasa dekat sini.. 

ive been dealing with this hardship since forever 😢 sejak kena tinggal aku rasa hidup aku huru hara sgt. Aku belum completely move on tapi aku dh terima org baru dalam hidup aku.. yg baru pun mcm tk faham perasaan aku.. dia ingt senang ke nak kove kn 😢 dia anggap semuanya mudah semua ya boleh 😢 sebelum terima konon boleh hadap boleh bantu. Tp makin lama dia anggap benda ni senang untuk aku hadap.. i know perasaan tu bukannya selalu dtg tp bila dtg tu rasa mcm nk pecah dada ni 😢

Kenapa semua ni jadi dekat aku 😢 sedih ya ya Allah.. kenapa dugaan aku mcm ni ya Allah 😢 kenapa…

Aku tahu kau lah tempat yg terbaik untuk aku luah semuanya.. tapi aku tk kuat ya Allah.. aku terlalu inginkan tmpt meluah yg aku boleh dpt balasan in the blink of an eye yg boleh faham aku.. tanpa aku sedar kau lah tmpt yg terbaik untuk meluah.. 

sakitnya ya Allah.. tolong sgt ya Allah kau kuatkanlah aku untuk hadap semua sakit ni ya Allah 😢

Aku dh tukar nama blog ni supaya dia tk boleh jumpa lagi.. mungkin bila dia komen lagi susah untuk aku lupakan dia 😢 ya Allah tolong lah temukan dia dgn org yg terbaik supaya aku boleh lalui kehidupan aku dengan tenang ya Allah..

Aku berdoa ya Allah.. semoga lelaki yg bersama aku sekarang dapat jaga aku, faham aku, bersabar dgn perangai aku yg makin lama makin teruk ni ya Allah 😞😞😞 

Aku berdoa ya Allah.. kau berilah yg terbaik untuk aku di atas duniamu yg sementara ni sebelum aku jejakkan kaki ke duniamu yg kekal ya Allah.. 

Aku nk hidup dalam keadaan yg tenang ya Allah.. 😞😞😞😢

No comments: