Haaaaaaaaai, tgh duduk2 td ttbe zaman sblum nk naik sekolah mnengah. mase drjah 6 aku tk sbar sgt nk msuk form 1 sbb time tu aku pk bile msuk skolah mnengah ni nmpak cm bdak dh besaaa. haha. sbnanye aku nk skolah kt telok mas. dme ngn dak angah. taaaaaaapi. tk dpt. ade dye sruh aku msuk tun tijah. tak hingin. skolah tu trok sgt bg aku. dpt twaran g smk tinggi durian daun. tak nk gak. sbb cm tk best. dpt sharodz gak, so nk tk nk kene laaa msuk sharodz. aku nangis sbb kene pakai tdung labuhh. aku siap ckp ngn ibu aku tk nk jmpe sesape kalau aku tgh pakai tdung labuh. aku segan sgt2 dulu. aku outsider. sharodz dkt je ngn rmah. skolah tu atas bukit. best. nmpak laut. pg2 tahap sejuk dye mmg tk leh tahan. nsib baik tudung labuh. tp, dh smpai tghari tu pehhhh. panas gile. lagi2 time nk balik. dh lah kene turun bukit tnggu babah kt bwah. tp, best la :D wlaupun aku outsider tp aku nangis stiap hari. *awal2 masuk ye laaa time kt bukit china dulu ibu ade je.
org pn pelik dgn aku. haha, kesah pulak aku. aku tak sabar sgt nk pndah dulu. tnggu je pnggilan mrsm. first intake tkde. sdih kot. second pn takde. aku mcm dh ptus harapan dh. skali dpt pnggilan untuk third intake pulak. Alhamdulillah. hehe, akhirnye.
MRSM TERENDAK
mase dpt surat tawaran tu aku cm pelik. ade ke mrsm terendak? yg aku thu kt mlake ni ade 2 je. alor gajah ngn tgb je. aku mohon muar ngn alor gajah. tp dpt terendak. jauh tesasau. otw nk g dftar kt terendak tu rase teruje gile. haha. budak baru masuk.. lpas ibu ngn babah nk balik tu, pehh dh leleh dh. tk leh tahan. seminggu ke 2 minggu tah aku homesick. rmmte aku sume bengang ngn aku sbb aku asyik nangis je. dorang gurau2 pn aku nangis. haha. itu dulu laaa. skrang tk dhhh. awal2 msuk tu org dh ckp mcm2. ayyyy, dh mmg adat dh kot aku rase bdak bru masuk kene kutuk. haha. ade yg ckp aku sombong. tp aku rase tk de laaa sombong mane. awal2 msuk, ssah nk sesuaikn diri. rasenye sume org mcm tu.
heishh, bile cite pasal dulu2 ni sume bnde aku nk cite je rase. haha. ok itu je.
No comments:
Post a Comment