Hello, Hai and Assalamualaikum.
Saje nk cite, smalam mlm ttbe lapau. Pastu cekodok yg ibu masak ttbe terlintas difikiran. "Mcm sedap kalau dpt mkn cekodok ni" Pastu aku pun cm confident gi dapur prepare sume. Ye ah nak masakkan. hahahaha *padahal cekodok je pun
Dh amik tepung dh ni. Pastu tk pasti telur tu nak letak satu ke dua. Kebetulan dak along ade kt dapur. Tnye dia dh, dia ckp 1. Tp cm tk confident, bwk lah bekas tu gi depan tunjuk kt ibu. Ibu pn ckp satu je. Heheh nk kepastian je ^^ Pastu gaul lah. Tambah air sikit pastu dia jadi mcm coagulate gitu. Rase tk sedap dh. Hahaha ttbe terfikir nak tapis tepung tu. Eh but srsly masetu aku tapis cekodok tu jd leeembut sgt. Tp kali ni tak tapis pun. Ibu ckp tk payah. So tk tapis lah. heheheheh
Dahlah time tu tgh ws ngn kwn. So sblah tgh gaul sblah lg typing. heehe
Pastu dh panaskan minyak nak goreng tu ibu dh ckp jgn masak bnyak sgt. Masak untuk kakak mkn je. Aku pun letak je lah. Rase mcm tk bnyak, lgpun tgh lapaukan. So ltk je lah. Dh sudah tu rase tak saaaaabar sgt nk mkn sbb nmpak sedapp.
*first bite*
keras
*second bite*
tak rase ape
Baru teringat, tak letak garam. Langsung. mase mkn tu aku rase mcm nak nangiss. AAAAAAAA. Ape lah nasib. Mcm mane boleh lupeee OMG kakakkkkk! pastu offerlah kt ibu. Ibu ckp "Boleh patah gigi ni" hahahah sbb tepung tu dia jadi keras, tk de le keras mcm batu tp dia mcm tepung tu penuh. hahahah tk thu nk ckp cane. Dak adik mkn pastu dia ckp "Oklah ni" terharu bhaii. hahahah thank you dik. Love you bro. hahahha tp ttp rase kecewa. Kenapelahhaiiii.
Cemburu tngok org pandai masak. Pastu teringat masetu kwn tanye. Dia laki. "Emmy pandai masak nasi goreng?" Aku senyum je. Senyum je mampu woi. hahahahha tak pelah. Andai kate smpai kahwin aku mcm ni, nnt aku belajarlah masak dgn suami. Kalau kahwin lah.
Tp teringin gak nak masakkan untuk ibu ngn babah. Tp bile aku bt mcm tu nnt mesti sume org terkejut. Buang tebiat agaknye dak kakak ni.Tulah, biasenye jadi pembantu je kt dapur. Keje potong bawang, blend cili. bnde2 giitu je mampu.
Takpe. Nnt kakak masakkan untuk ibu ngn babah ye satu hari nnt. hehehe
itu je kot. Byee :)
No comments:
Post a Comment