Assalamualaikum. okay dh laaaaame gile tak update. ttbe update ni pun sebab nak luahkan ape yg trbuku ni.
heeeeeeeeeeeeeeeishh. okay skrg ni heboh pasal cadbury tak leh mkn. tup2 td tngok org kate dh boleh mkn. pelik lah kan. kjap boleh kejap tak. tapi kire alhamdulillah laa dh boleh mkn. aku pn dh kempunan nak mkn cokelet. haha. okayy. td aku bkak YT. tngok ade tjuk video pasal cadbury yg aku rase tajuk dia tu sorry to say lah merepek dan memalukan bagi aku sebagai umat islamlah. tajuk dia :
tukar darah? seriously? tak yah sampai tahap mcm tu lah. ok laa. betulla mak cik dlm vid tu ckp ''we are what we eat" lpastu dia ckp kalau bleh nk sruh anak dia tukar darah dlm badn sume. knp nk tukar adarh je. tak nak tukar skali ke rambut, kulit, jantung bagai. satu badan lah senang cite. td bkn main ckp "we are what we eat" hahhh, pg lah tukar satu badan.
lpastu aku saje lah nk tngok org comment aaaannnddd ade sorang makhluk bkn islam ni cmment :
I would like to refer to the statement by ACCIN and a quote based on Surah Al-An'aam which states that if a person has consumed something without 'willful disobedience' which means unintentionally/unknowingly, one will be forgiven. So I'm not sure whether a blood transfusion would now be a substantial solution for the amount of Cadbury chocolates consumed throughout ones life span not knowing whether there is porcine substance in it all the while, and that its only NOW being 'so called' discovered lately in two batches of Cadbury.I think Cadbury chocolate has been in Malaysia for many decades and its actually the responsibility of the Health Ministry and the JAKIM to ensure that all imported food products are fit for Muslim consumption before its imported and sold in the local Malaysian Market as there are many countries which are still not very clear about HALAL regulations in Good food Manufacturing practice (GMPs-Good Manufacturing Practice).I think the Halal issue does not only stipulate food but also covers the halal aspect in which the source of income is derived from as well.Well,I would not want to talk about the amount of Import Taxes that they would have obtained from Cadbury sales by now.Let's not even get there... So If a blood transfusion is insisted upon ,perhaps the Malaysian Health Ministry,the Malaysian government and the JAKIM are the ones who should take full responsibility for this issue and not Cadbury in my humble opinion
kalau rajin bace la. haha. hmm, bace laa untuk pengetahuan..
hmmm, terluah dah rasetak puas hati tu. mak cik saya minta maaf. saya cuma geram. saya takut dgn tindakan makcik cakap mcm tu yg non muslim akan fikir mak cik yg merangkumi semua umat islam ni tak bijak. *sopan sikiiiit. aku pnah tngok makcik tu bckp kt tv sblum ni. vid yg same gak. yg dlm tv tu siap ade pak cik ckp jerit2 bagai. heishhh. sedih aku tngok.
tak nak lah mcm ni. sedih lah tngok umat islam mcm ni. cehhhh. poyo gile ayat. haha. tapi btul la. aku harap mak cik tu sedar ape yg dia ckp. pasal tukar2 darah tu sume aku rase jawapan dia ada dalam komen umat bkn islam tu. aku yg bace komen tu pn rase malu. ok lah. tu je.. tatatatata :)
eeeeeeh, tapi tak dinafikan cadbury mmg sedap. no doubt. haha. bye. Assalamualaikum. and, thanks lah yee wana sebab TERJUMPA DAN TERBACA blog akak yg tak seberape ni. cehh. haha. okay. bye lagi skali ;D
No comments:
Post a Comment